‘Sahtemiz olmasa değerimiz anlaşılmaz’

FATİH ATALAY

Glashütte’in CEO’su Frank Müller, saatlerinin kopyalarının üretilmesi hakkında “Saatlerimizin sahteleri olmasaydı, bu tam bir felaket olurdu” ifadesini kullanıyor..

Sadece el yapımı saatler üreten Alman Glashütte’nin CEO’su Frank Müller saatlerinin dünyada ve özellikle Türkiye’de sahtelerinin satılması hakkında “Demek ki biz kopyalanmaya değer saatler üretiyoruz. Saatlerimizin sahteleri olmasaydı, bu tam bir felaket olurdu” ifadesini kullandı. Sahte saat ile gerçeğinin arasında farkın çok belirgin olduğunu belirten Müller, “Aradaki fark o kadar belirgin ki, bu 3 tekerlikli bir Audi kullanmak gibi. Bizim saatlerimizi güzel kadınlara benzetiyorum. Glashütte saatlerine bakılmasını, yanınızdan geçen güzel bir kadına göz çevirmenize benzetiyorum. Sonuçta kadınlar evli olsa bile bakışları çekmekten mutluluk duyar” diye konuştu.

TÜRKİYE 15. SIRADA

Yılda ortalama 8 bin saat sattıklarının altını çizen Müller, en çok saat sattıkları ülkelerin Çin ve Hong Kong olduğunu, Almanya’nın sıralamada ikinci, Amerika’nın ise üçüncü olduğunu vurguladı. Dünyada 53 ülkede Glashütte saatlerinin satıldığını, 2.5 senedir faaliyet gösterdikleri Türkiye’nin bugün 15. sırada yer aldığını belirtti. Bu kadar kısa bir zamanda 15. sıraya kadar yükselen Türkiye hakkında “Bizim açımızdan yeni bir pazar. Fakat büyümeye açık ve potansiyeli yüksek. İstanbul’u bir sıfatla nitelendireceksem ‘sofistike’ derim” değerlendirmesini yapan Müller, saatlerinin fiyatlarının 5 bin 500 Euro’dan 110 bin Euro’ya kadar çıktığını kaydetti. Müller, yakın zamanda tanıtacakları yeni koleksiyonlarında bulunacak birkaç saatin fiyatının 200 bin Euro seviyesinde olacağını sözlerine ekledi.

MÜLLER, üretim kapasitelerinin yüzdc 100 olduğunu kaydetti. Bir saatin 2-3 ayda tamamlandığını vurgulayan Müller, “Fakat daha karmaşık olanlar en az 6 ayda bitiyor. Saatlerimizde bulunan parçaların yüzde 95’ini kendi fabrikamızda üretiyoruz. Bir saatin üretilmesinde 150 farklı kişi çalışıyor” dedi. Müller, saatlerin insanların kişiliklerini temsil ettiğini belirtti.

SAAT sektöründe inovasyonun hiçbir zaman bitmeyeceğini vurgulayan Müller, her sene 3 yenilik yaptıklarını, rakiplerinin ancak 1 yenilikle seneyi kapattıklarını iddia etti. ‘Bugün birçok prestijli saat üreticisi saatlerini İsviçre’de yaptırıyor. Siz Alman markası olarak dezavantajlı mısınız?’ sorusuna Müller, “Biz Alman markası olmaktan gururluyuz. Sonuçta yıllardır Alman markalar kalite, teknoloji ve güvenin sembolü olmuştur” cevabını verdi. Bugün ürettikleri saatlerin yüzde 10’unun kadınlara özel olduğuna dikkat çeken Müller, gelecekte bu oranın yükseleceğini sözlerine ekledi.

Sabah, 13.07.2008

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: